Kontakt

Zakład nr 1
Nowy Sącz, Chełmiec
ul. Papieska 11a

tel/fax 18 440-46-15

Autoserwis
pn-pt 7:00 - 20:00
sob 7:00 - 18:00
Stacja Kontroli Pojazdów
pn-pt 7:00 - 19:00
sob 7:00 - 16:00

najdłużej czynna OSKP

w Nowym Sączu

Salon ROMET
sprzedaż butli propan-butan
nd 9:00 - 17:00


Blacharnia - lakiernia

pn-pt 7:00 - 18:00

tel: 18 440-47-86

kom: 606-352-952

szkody@autoszewczyk.pl


Ubezpieczenia

kom: 602-588-866

pn-pt 10:00 - 17:00
sob 9:00 - 14:00

ubezpieczenia@autoszewczyk.pl


Zakład nr 2
Gołkowice Dolne 181

tel/fax 18 440-75-74

Autoserwis i SKP

pn-pt 7:00 - 19:00
sob 7:00 - 16:00

 

STACJA PALIW HUZAR

Myjnia EHRLE

24h / 7dni w tygodniu

aktualne ceny paliw


Zakład nr 3
Nowa Wieś 203

(pod Krynicą)

tel/fax 18 440-05-51

tel: 668-444-765

Autoserwis i SKP

pn-pt 7:00 - 18:00
sob 7:00 - 14:00

Zapraszamy do

MYJNI SAMOOBSŁUGOWEJ

24h / 7dni w tygodniu


Zakład nr 4

Stary Sącz

Stacja paliw HUZAR

Cyganowice 100

tel: 18 446-16-04

24h / 7dni w tygodniu


Zakład nr 5

 

? ? ?

Szukamy miejsca pod budowę kolejnego zakładu

Chcesz sprzedać działkę w mieście, na wsi, przy ruchliwej drodze ?

Zadzwoń i zaproponuj nam miejsce pod kolejną inwestycję

Dobrze zapłacimy

Zdecydowane oferty

602-522-681


e-mail: kontakt_autoszewczyk@interia.pl

k.kowalik@autoszewczyk.pl

s.kadziolka@autoszewczyk.pl

ubezpieczenia@autoszewczyk.pl

szkody@autoszewczyk.pl

Autoelektronika DPF

W zakresie serwisu elektroniki oferujemy szeroki zakres diagnostyki komputerowej i elektronicznej na profesjonalnych urządzeniach.

  • diagnozę usterek silników i elektroniki
  • diagnozę sterowników
  • sprawdzanie podzespołów
  • pomiary napięcia
  • pomiary rezystancji
  • odczyt i kasowanie kodów usterek
  • przeprowadzanie procesu wypalania DPF
  • uzupełnianie płynu katalitycznego do FAP
  • czyszczenie i udrażnianie filtrów cząstek stałych
  • montaż emulatora DPF/FAP

Poniżej prezentujemy zakres i możliwości ich pracy:

HELLA GUTMANN - samochody  europejskie, azjatyckie i amerykańskie. Urządzenie obsługuje pojazdy na poziomie oryginalnych skanerów diagnostycznych przez co możliwe są najbardziej miarodajne odczyty usterek.

 

AUTO-COM - wszystkie marki europejskie oraz amerykańskie. Moduł diagnostyczny daje możliwość przeglądania bieżących odczytów poszczególnych sekcji pojazdu. Diagnozowanie zakresu pracy podzespołów, dekodowania i usuwania usterek, aktywację i dezaktywację czujników, itd.

 

TEXA - wszystkie europejskie marki, grupa azjatycka oraz wiele marek amerykańskich. Samochody osobowe i dostawcze. Diagnozowanie usterek stałych jaki i błędów chwilowych, podgląd aktualnych ustawień oraz pracy bieżących systemów silnika.

VAG - auta grupy VW (Skoda, Seat, Audi). Skaner dedykowany głównie dla samochodów grupy volkswagen. Pozwala na odczyt i wykasowanie błędów oraz diagnozę usterek. Daje możliwość przeglądania pracy podzespołów w czasie rzeczywistym

Powyższe skanery diagnostyczne obsługują systemy OBD, OBD II, EOBD i nie tylko.

 


 

DPF / FAP - czyszczenie i obsługa filtrów cząstek stałych

 

Czyszczenie DPF bez szkody dla silnika

W efekcie pracy silnika i spalania się paliwa w jego wnętrzu powstają substancje lotne odprowadzane do układu wydechowego. Ze względu na rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin, w młodszych jednostkach napędowych zamontowany jest filtr cząstek stałych suchy (DPF) lub wspomagany płynem katalitycznym - mokry (FAP). Suche filtry cząstek stałych ulegają stopniowemu zapychaniu nagromadzonymi substancjami pozostałymi po spaleniu paliwa. DPF ze względu na strukturę plastra miodu w efekcie pracy silnika zmniejsza swój prześwit i w końcu zatyka przelot spalin.

Samochód traci moc, pracuje nierówno a w skrajnych przypadkach przestaje pracować silnik. W wielu modelach aut informuje o tym kontrolka na desce rozdzielczej.


Wymagana jest interwencja specjalisty. Czyszczenie inwazyjne filtra cząstek stałych polega na jego demontażu i wielokrotnym płukaniu preparatem katalitycznym wkładu pod ciśnieniem.

Następnie przeprowadzany jest proces dopalania substancji pozostałych po płukaniu i resztek sadzy. Odbywa się to przy wyższej temperaturze silnika uzyskanej w efekcie jego pracy na podwyższonych parametrach.


W wyniku prawidłowo przeprowadzonego procesu obsługi filtra DPF, ciśnienie robocze w układzie wydechowym powraca do wartości fabrycznych a silnik pracuje prawidłowo.


Wypalanie filtra cząstek stałych w czasie jazdy

 

Nieinwazyjne czyszczenie filtra DPF polega na jego wypalaniu podczas jazdy na obciążonym silniku. Proces ten nie zawsze daje te same efekty, uzyskiwane w trakcie płukania, szczególnie przy mocno zanieczyszczonych filtrach. Do jego prawidłowego przeprowadzenia potrzebne są specyficzne warunki drogowe a sam silnik narażony jest na długotrwała pracę przy znacznym obciążeniu.

Filtr cząstek stałych narażony na wysoką temperaturę podczas wypalania z biegiem czasu zmienia swoją strukturę wytapiając się. Przez to szybciej ulega uszkodzeniu i wymaga wymiany.

Podobnie płyny eksploatacyjne, a szczególnie olej silnikowy, który ulega rozrzedzeniu paliwem.

 


Copyright © 2011 Szewczyk - Firma Motoryzacyjna. All rights reserved.